BMW 1100 GS jsem zakoupil v roce 2000. Byl krásný, černý a připadal mi velký. Bylo ale třeba udělat pár velkých úprav. Objednal jsem TOURATECH soupravu pro Paris - Dakar, která obsahovala kulaté dvojsvětla, masku od KTM, padací rámy, výztuž u kormidla, u stupaček, 45 litrovou nádrž, zvednutá řídítka, bástry atd. Zezadu jsem na každou stranu namontoval 2 x 45l hliníkový kufr, vyztužil všechny rámy, před přední světla namontoval držák pro stan, karimatku, a různé drobnosti, takže nesvitím a stejně v noci nejezdím. Pod nádrž jsme namontovali kompresor na nafukovaní pneu. Také jsem si občas nafouknul gumu pomocí motoru a to tak, že odmontuji svíčku, našroubuji tam hadici s nástavcem, zapnu motor a do pneu jde vzduch. Motorka funguje jen na jeden píst. Krom toho jsem vybaven sifonovými bombičkami, kde je stlačeno 8 atmosfér vzduchu, k tomu hadice s nástavcem na pneu, díky čemuž můžu bombičku používat i vícekrát. Bombičky mám upevněny různě po rámech motorky, a stejně tak montpáky. Celý rám motorky je vyztužen jak pod sedadlem tak vzadu, kde je největší zátěž. Jako topcase mi firma GRAVE vyrobila 118 litrový kufr, do kterého se mi vejde víc, než potřebuji a proto tam vozím i takové věci, jako je rybářský prut, grill, stativ na foťák, židličky apod. Pod kufrem mám namontovanou lyžinu, kterou jsem nezbytně potřeboval na Sahaře, kde byl měkký písek. Na nádrži mívám připevněný tankvak a po stranách nádrže jsou na jedné straně 10 l kanystr na benzín a na straně druhé 10 l kanystr na vodu. Oboje je velmi potřebné při průjezdu africkou, mongolskou a australskou pouští. Obvzvlášť, když člověk přespává a vaří v buši.
Na obou kanystrech mám zavěšeny zadní a přední pneu. Obvykle tam vezu drapáky.
Motor je sériové výroby, a nemá žádné úpravy a čipy pro snížení oktan. Do srpna 2004 jsem najel 118.000 km, a zatím mi jen prasklo v Thajsku lanko na tachometr, a v Mauretánii zadní ložisko a to mojí vinou, protože se mi tam přes gumovou planžetu dostal prach. Tím pádem se ložisko zadřelo. Jo a ještě mi praskla zadní žárovka.